Thursday 19 January 2012

rasa gembira, syukur dan terasa kehilangan..

Bercampur aduk semua rasa yang ada...
gembira
syukur
terasa kehilangan..
semua atas satu kurniaan yang Maha Esa 
untuk kami..
rasa gembira serta syukur kerana dengan ini saya umumkan
dengan bismillah..yang si kecik bakal menjadi abang..insyaAllah..
kerana dalam rasa sukar menanti selama ini..akhirnya..
rezeki kami...di awal saya tidak lah berharap...
tapi untuk kepastian kami ke klinik..dan doctor sudah mengesah kan..
syukur pada Mu ya Allah...
tapi dalam menerima berita gembira ini..
sedikit sedih bila mana..my hubby sudah perlu menyahut panggilan kewajipan
tidak ada alasan untuk menolak..ini juga panggilan rezeki untuk kami..dan anak yang bakal lahir..
xpelah...sedikit kerisauan menjengah hati bila dalam keadaan begini..
ingin kan di layan semua kehendak..belum lagi di sapa alahan..
minta jauh..kerana..my hubby xde..so sapa yang nak layan...sob..sob..
mungkin nak makan itu..mungkin nak makan ini...
my hubby ni..kalaulah kita saja cakap2 je..terasa nak makan tu lah..
mesti kalau tidak petang..malamnya...terus di bawa ke tempat yang di ingini..
tambah plak dalam keadaan seperti sekarang ni...
ya Allah...kau kurniakanlah kesihatan yang sempurna untuk aku ya Allah
kuatkan lah semangat aku ya Allah..
buat masa ini..saya perlu berfikiran positif.. untuk harungi apa jua yang mendatang..
saya tidak mahu menyempitkan akal fikiran dengan rasa yang negatif
tuhan ada..tuhan maha tahu...dan tuhan akan sentiasa bersama kita..
insyaAllah...doakan saya akan baik2 saja je uols semua....
sedikit kurang mood nye..huhu...ambik masa jugak ni...
okaylah...daa...adios..x0x0..

7 comments:

  1. Apa-apa yang mendatang adalah kerana Allah sayang kat hamba-hamba-Nya. Ujian, sedih, gembira, rezeki diberi kepada hamba-Nya. Setiap yang berlaku ada hikmah-Nya. Insya-Allah, semoga dipermudahkan-Nya....

    ReplyDelete
  2. hai dieyana..thanks...kena terima dengan hati yang redha...insyaAllah...harap semuanya kembali seperti sedia kala...dan saya akan kuat hadapi semuanya....doakan ye...

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. wahhh tahniah! nadzif dah nak jd abang yer... nadzif la jaga ibu. ibu gak sokmo emo... ayah tak g keje tak leh la bayar wf tu. ibu pun tak leh borong kedai ariani sokmo... hahahhaha

    ReplyDelete
  5. alos la mummy EE weeh...huhu...emo sokmo awal2 ni gak..nok wak lagu mano doh..peseng ni sokmo..hahahahahah.....borong di kedai online awok la..:P

    ReplyDelete
  6. Congrats! tahniah! tahniah! Siber hugs...

    ReplyDelete
  7. thanks sis honey...big hug jugak lah....weeeeeee

    ReplyDelete