Tuesday 18 November 2014

VIRAL

Viral di Fb

Banyak cite kalau nk ikutkan yg viral di fb..
tp dlm minggu ni ada dua la yg menarik minat aku...

tak de lah kesah sgt aku...tp rs nk komen jugak kadang2 bila melibat kan isu semasa dan isu rumahtangga ni...

bagi aku la...bukan la kata otai sgt dlm rumahtangga tp lama tak lama...
pengalaman...ilmu tu jugak membantu kita menghadpi satu2 situsi tu...

kalau bercakap hal rumah tangga mana pernah la kita dgr rumah tangga aman damai tenang yg xde isu...isu kecik2 ke..isu besar2 ke..tetap di anggap isu...

bagaimana kita berdepn dgn keadaan tu patut yg jd isu utama..
semua benda jadi ada sebab la...kalau kita respond terlau negatif sebenarnya bukan cerita tu yg negatif tapi kita sendiri yg negatif...

aku banyak ajar diri sekarang ni..apa jd dlm hidup kita..semua Tuhan tentukan..
dan kenapa Tuhan nak kita lalui semua tu..kenapa??
Tuhan tahu kita yg Tuhan pilih ada sebab dan hikmah....kita tak nampak hikmah yg Tuhan kirimkan tu sebab kita melenting terukkk....

betul lah yg salah tetap salah...jgn jadikan alasan tak masuk akal untuk kita lakukan kesilapan kan...untuk menutup kesilapan kita...
cuba lah cr jalan penyelesaian ke arah kebaikkan atau ke arah perubahan..

pengorbanan pasangan kita kena lihat dengan mata hati..bukan tgk dengan biji mata je..
didik hati biar ada perasaan sikit...

cerita tu aku buat pengajaran tuk masa2 depan..ambik yg mana sesuai kan...betulkan balik diri sendiri dulu..br boleh nk tuding jari pd org lain..atau kita sama2 jd lebih baik untuk pasangan kita...

jaga hubungan dengan Allah..pasti Allah akan jaga hubungan kita dengan manusia
percayalah....

okla sekian...ada masa aku sambung lagi...

daaaa...xoxo


No comments:

Post a Comment