Tuesday 10 January 2012

Jiran saya

Tajuk karangan kita minggu ini ialah..
kisah jiran saya..hehehe...
saya mulakan dengan sedikit doa..

" ya Allah..ya tuhanku
hanya kau yang mengetahui apa yang terbaik 
untuk ku..kau tetapkan hatiku untuk terus 
ikhlas dengan jiran tetangga ku..
kau berikan petunjuk untuk aku..
sekiranya ada yang aku lakukan 
salah pada pandangan Mu yang Allah
hanya pada Mu aku mampu berserah."

zaman semua maju dan canggih ni...ada lagi ke wujud 
masalah dengan jiran..hahahahah...eh apa pulak xde..
ni yang saya alami...sedih kan..orang lain sedih je 
dapat jiran yang best tapi saya..saya plak 
makan hati beb..serius...tapi saya jenih xde lah nk tunjuk..
still buat baik kau...sabar je...walau apa jua badai yang mendatang
saya tetap senyum semanis mungkin...
ntah lah kadang2 fikir punye fikir..apa lah salah aku ni...
dah habis baik uols...tiap kali kalu masak banyak sikit.mesti bagi 
kat sebelah...ermmm....kalu datang angin kus kus dia..
elok je buat nyembang..kalu tak..haram..tengok pun tak...
bukan saya nak burukkan dia..dengar nye..ini rumah sewa yang ke 14 dah
dan bertahan lama..sebab berjiran dengan yang org takkisah kot...
tapi kalu dengar yang dia cite..semua orang yang x kena...hermmm....
dah xkan lah saya yang kena pindah..family dia yang menyewa kan..
kalu x suka dengan kami satu family..xpelah..carilah rumah lain.
yang gerenti jiran nya yang okehhhh...heheheheheheh..
saya akan terus begini..buat yang semampu boleh...
kawasan rumah saya ni..tanah lot..so masing2 ada kawasan masing2...
so boleh lah kita buat hal masing2 kan...
xdelah nak kacau privacy orang lain.tapi yang saya tak tahan tu...anak2  sedara dia yang datang
lepak2 rumah dia..suka sangat rem motor pukul 2,3 pagi...heyy xde otak ke...
masa tu kan..orang semua nak tido...agaknya,...kalau saya ni kaki gaduh..kaki sound
dah lama bergocoh...tapi saya tetap sabar...sampai kan..orang lain yang tolong nk marah
ada jiran 2,3 biji rumah lagi yang geram...sampai auntie moy (chinese) yang ada anjing pun..
geram sebab dog dia pun asyik bising la kalu ada orang buat bising..haru betul lah...
tiap2 petang saya macam biasa...tetap akan melayan si kecik main ball dalam pagar saya..
dia akan terjerit2 panggil anak nye masuk..walhal masih awal..entah lah..
saya biarkan..saya berharap tuhan masih kuatkan sabar yang ada dalam diri saya ni..
jangan sampai sabar itu hilang..lain plak jadinye...cite ni..hanya ingin di kongsi bersama..
bukan untuk tujuan memburukkan sapa2..luahan hati ni..bisa buat kita tenang..
dan lebih calm...ok lah...jarang je update blog ni...busy sikit eceh..hehehe....
nanti update lagi k..daaa....love uols...
adios..x0x0...


No comments:

Post a Comment