Sunday 13 November 2011

Muhasabah diri sebelum tidur....

!!~...Lihat kembali perjalanan seharian yang telah kita lalui hari ini...apa...bagaimana...kenapa.....dan semua perkara yang telah kita lakukan....permulaan dan pengakhiran yang bagaimana yang telah terjadi....~!!


!!~...Lihat dan renung kembali.....berapa perkara baik yang telah kita lakukan..jangan di nilai dari segi jumlah...tapi ada atau tidak perkara baik yang telah kita lakukan....syukur lah kalau ada yang indah telah kita lakukan..kerana insyaAllah...tuhan telah lihat kepada untuk hari ini...~!!


!!~...Tetapi berduka lah bagi mereka yang terlalu banyak melakukan kesilapan...tetapi ingat....bertaubat lah kerana masih ada ruang untuk mereka-mereka.....bukan saya mereka..tetapi untuk kita juga....masih belum terlambat....renung kan lah....wahai sahabat sekalian.....ambil lah masa walau sebentar.....walau tidak terkesan.....pasti akan di gerakkan rasa hati itu..untuk dekat padaNya....insyaAllah.....~!!


!!~....Pasti akan wujud ketenangan dalam tidur mu.....akan pasti hadir mimpi yang indah..dan sedar mu di hening subuh dengan lena yang dalam......amin...insyaAllah..ikhlaskan diri kita dalam apa jua yang kita lakukan...~!!


sekadar pengkongsian rencah jiwa...untuk tatapan bersama.....yang baik di ambil...yang tidak itu..sama-sama di betulkan.....
daaa.................adios..xoxo



No comments:

Post a Comment