Wednesday 12 October 2011

Bila kita tengok org lain........

  • Bila kita tengok orang lain cantik : Kita akan cakap....cantiknya dia....bestnye kalu aku cantik mcm dia..pastu diam sejenak.....heyy girl...wake-up okeh...try tgk kat cermin....awak pun cantik jugak... cantik ni kan subjektif...susah nk huraikan..masing2..ada huraian tersendiri...ok..lupa bab tu seketika...
  • Bila kita tengok orang lain kurus : Kita akan cakap...lawanya body dia kurus...pakai la apa pun..mesti cantik..bila aku nk kurus mcm tu....dah tahu mcm tu...bila masuk kedai makan..x sikit2 order mkn... sampai kan semua pun terliur..apa kes...so...kalu nk body mcm dia kan...kena rajin..dan serius sikit..ni x...hot-hot chicken shit je..hahahhahahahhahahha.....ok saya sedang berusaha ke arah itu..tettt
  • Bila kita tengok orang lain kaya : Kita akan ckp best nye dia..semua benda yang dia nak mesti dapat..walaupun kita xtahu dalam hati dia..meruntun pilu...hehe...konon mcm dalam drama la...org kaya2 kan mesti x hepi..walau byk harta......kannn.....heyyy...awak..bersyukur la dgn apa yg ada tu...cuba tgk org lain...ada yg susah dr awk skrg ni....ni awk boleh buat blog...kire ok lah tuh..so uols...bersyukur okehhh.....jangan nk jeles..kalau ada kengkawan yg dpt beli handbeg yg rege riban2 tuh...kalau awak nk...kumpul duit la.....cenggituh....hehehehehe.....lupa bab kaya...
  • Bila kita tengok orang lain kerja : Kita akan cakap..ohhh...saya nk kerja jugak...sbb saya ada kelayakan jugak..*konon*....dah nasib tertulis mcm ni kan...yes betul..my hubby memang x kasi kerja..dari awal lagi..dia dh ckp...kite ingt leh la bawak berbincang kan...tapi dah memang x kasi... tiap kali isu ini di ketengahkan..non ado.....xboleh okehhh.....dgn kuasa veto yg dia ada..muktamad..... so apa boleh saya cakap..alasan dia ialah..xnak org lain yg jagakan anak..takut mcm2 cite yg kite dgr kan..so saya xnak berdebat...xpelah...masing2 ada cara sendiri bagaimana nk bawa family masing2 kan...dah cara mcm ni yg my hubby pilih..xde salah nye pun.....heyyy...jaga anak ni pun keja apa.....*ayat nk sedapkan hati*..tapi xpelah kan...duk rumah pun..bukan x vouge kan...hehe...ada gak org ckp..nnti minda x berkembang lah...nnti anti sosial la...kurang kwn la...mcm2 lagi lah..itu pendapat masing2 kan....bagi aku..untuk status sebagai isteri...kenalah dengar cakap my hubbby kan....janji hidup kami bahagia..dah ckup.....janji apa yg saya nk dapat....mcm2 lagi lah....dan saya tetap boleh kasi duit untuk my parents..sebab ada gak org ckp...eh.....nnti u x keja..xleh nk bg duit kat ma abah u...no lah...i boleh kasi jugak....mcm tu lah...ok lupa bab keja...
  • Bila kita tengok orang lain pandai masak : Kita akan cakap...bestnye..dia pandai masak....tapi awak tu..beli je buku resepi...berstambung..tapi pandai nye idok..hahahahah....heyy..saya masak okeh... xpelah pelan2 kan..nnti pandailah...belajar skit2..hehe....satu je kena rajin...actually sbb sy kan housewife..:P.....masuk dapur ni mmg perkara wajib la....dah bila my hubby bercuti,...memang masak la jwb dia...yg bab makan luar tu..satu hal la...yg masak tetap masak ye puan2....cuma still lagi..x terer sgt...erhmmmmmm...nk ambik kelas masak lah...hehe....xpe..pelan2 kite kayuh kan..nnti dah terer leh la buat tempahan...hehe....

macam2 lagi lah..kalau nk di senaraikan...apa yg kite tengok pada orang lain kan....memang lumrah manusia.. xkan puas hati dengan apa yg kita ada....mesti gak nk menrungut...x banyak..sikit...pasti ada...walaupun pada hakikatnya..kite terima apa yg ada pd kita kan....tapi nak buat mcm mn.....ini sebenarnya apa yg saya lalui la...ni memang realliti kan....cuma apa yg nak saya katakan....ialah...bersyukur dengan apa yg tuhan bagi kat kita....semua tuh...pasti ada hikmah....untuk jadikan apa yg kita ada adalah yg terbaik untuk kite ialah ..dengan cara mcm mn kita handle semua benda tuh....kalu cara baik..baiklah untuk kite...kalu cara sebaliknya...so sebaliknya lah yg kita dapat......gituwwww..hehe....
ok lah ...see u next entry k..daaaaaa.........

sewa pic ni..

adios..x0x0

No comments:

Post a Comment