Tuesday 20 September 2011

Check jugak walau ada debar....

Ermmm...this is about my son..yelah dah my hubby ada kelebihan 
boleh gunakan kad insuran, under company, 
so boleh family dia...saya as a wife..dan anak kami mendapat yg terbaik dlm kes2 kesihatan.
Biasalah, bukan senang sebenarnya, byk sgt prosedur untuk kami mendapat kan khidmat 
pakar melalui insuran ini...tp kami tempuh jugak dgn hati yg sabar..
untuk gunakan kad ini di mana2 klinik panel yg ada dlm list its ok..
tapi untuk di rujuk kepada pihak hospital pakar, seperti kalo kami di kota bharu,
cth dr klinik perdana akan di rujuk kepada hospital pakar perdana..
dan perlukan refer letter dr doktor di klinik yg biasa kami kunjungi.
Bukan apa,sebagai ibu bapa kita mahukan yg terbaik untuk anak kita,
seperti dlm kes anak saya ini, dia kerap berdarah hidung, dan kami 
bw si kecik ni ke klinik perdana berhampiran rumah.
Mungkin seperti doktor2 lain.."oh ini perkara biasa untuk kanak2.."
ok..kami terima kerana mereka lebih arif, 
dan kami di bekal kan ubat untuk tujuan kurangkan radang dln hidung..
dan dlm tempoh dua minggu. masih terjadi lagi, dan saya dgn my hubby berbincang,
perlu dpt kan rujukan dr pakar supaya kami lebih puas hati.
Prosedur nya..haruslah ke klinik yg regular tu then just mintak surat refer dr Doc,
supaya di rujuk kes anak kami kepada hospital pakar.
Jadi kami ke klinik then ask doc supaya rujukkan lah kes anak kami ke hospital tersebut,
tapi dgn xtahu lah apa yg doc tu anggap, still mengatakan kes ini biasa jgn risau..
Eh..ini anak aku..sedangkan demam pun boleh jd worst, inikan pulak tgk darah,
hati ibu mn yg x risau,kami tidak lah berkeras tp still "nego" dgn doc.. bukan apa itu 
 untuk kami puaskan hati...mungkin pd kesimpulan aku.. doc itu rasa tercabar kerana kami 
seakan sudah memandang rendah title doc pd dirinya..means.."aku doktor jugak,,aku boleh rawat apa.."
itu yg kami rasa la..sbb susah untuk doc itu keluarkan surat itu, tapi setelah kami ckp elok2
mungkin seakan sudah bosan dgn panjang lebar huraian saya dan hubby..maka doc itu telah mengeluarkan 
satu refer letter untuk kami...ya Allah syukur sgt pd Mu Tuhan..
bukan apa ini untuk si kecik kami..biarlah puas hati kan...mereka ada kelengkapan yg lengkap..
doc yg berkelayakan dlm bidang merekan...untuk jantung (pakar jantung).. dan untuk kes 
anak kami pakar yg di rujuk ialah doc pakar hidung dan tekak..
So nnti la saya smbung untuk next entry *mcm biasa je ayat ni kan kat blog mn ye..hehe..:P*
xpelah..means saya menjadi peFollow tegar di blog tersebut..hehe..
ok lah...jap2 lagi siap smbungan...

sabar untuk ujian kecil ini..
terima kasih kerana permudahkan segalanya..

adios..xoxo...

No comments:

Post a Comment