Saturday 3 December 2011

Macam ni lah saya jumpa dia...

Cari kawan dot com.....
bermula lah segalanya.....macam ni lah saya jumpa dia...
Pada masa kejadian saya masih lagi bergelar student di UM...
yelah sebagai seorang student...masuk lab buat assingment tu haruslah menjadi 
rutin harian kan...walaupun sebenarnya byk copy n paste je...hahaha....
jangan kata x penah buat ye uols semua....hihi....dan semasa itu...
di sebabkan keboringan melanda....bukak lah page carikawandotcom....
search punye search....ternmpak lah gmbr satu geng jejaka idaman malaya..
masa tu x nmpak sgt semua muka yang ada dlm pic tu..background pun xnmpk..
cuma yg berjaya menarik perhatian saya ialah 'from kelantan' walau pun kelantan celup....hehe
mmg saja nk cari yg satu kapal kan.......tu yg pilih group tu....
walau pun x tahu yang mana satu empunya nama ketika itu...
saya pun menghantar alamat email saya....dan berakhir begitu lah pada dan ketika itu...
Dan setelah sebulan...saya menerima satu email yg dari orang yang asing bagi saya nama nye ketika itu....
dan dia ada memberi no telefon nye.....saya tidak lah terus menelefon si tuan badan..
tapi saya memberi no telefon saya....mahu lihat..adakah dia sanggup untuk mengubungi diriku..
eceheceh....ayat xtahan sehhh.............begitu jugalah....lama berlalu....dan tetiba saya mendapat panggilan telefon dari orang yang asing dalam hidup ku....awal pagi ketika itu....
Si dia mengajak ketemu...tapi saya harus hadiri kelas pada ketika itu....jadi terkubur begitu lah hajat si dia..
dan rezeki mungkin....kelas di batalkan.....cepat2 je saya hubungi si dia....katakan ya....kita boleh ketemu...
jangan kata saya gatai ye..hikhik...ini yg di namakan jodoh kan..
maka kami mengsetting tmpt....dan setelah di persetujui...KLCC..
menjadi tempat our first date....hehe...kelas kau nyahhhh...KLCC lagi....
berjanji akan...memakai baju yg telah di persetujui....dan sesampai saje saya di sana..
melilau mata mencari orang yang seperti di gambarkan...tetiba terlihat seorang jejaka...
dan terus si jejaka..meneka...."..ifa..."....oh.."ye...ye..saya ifa.."
romanti kan.....non ado....gitu jelah....pertemuan pertama....
dan untuk seterusnya......seterusnya....dan seterusnya....di sebabkan kerjaya my hubby...kami jarang
ada date....just byk surat cinta penghubung antara kami....juga panggilan telefon...menjadi penggerat silaturahim antara kami.....tipu lah kan.....kalu xde dugaan untuk kami...yang melalui
cinta jarak jauh...tapi semuanya mampu kami hadapi dengan baik..syukur alhamdulillah...
Begitu lah berlangsungnya....sehingga kami bersetuju unutk mengikat tali pertunangan...
pada november 2005 dan seterusnya...akad nikah berlangsung pada 27 mei 2007
dan sehingga hari ini...kami terus bersama....dan memohon hingga syurga akhirnya....
sentiasa memohon...semoga bahagia milik kami hendaknya....
dan di kurniakan anak-anak yang soleh dan solehah..insyaAllah....
 ini yang di namakan jodoh...kalu orang tanya..macam mana jumpa ni...
hermmm.....kami akan saling berpandangan..dan tersipu malu....
dan bilang kami bagitahu...bagaiman pertemuan kami....pasti ada yang bilang....oh cinta internet la ni...
yelah..yelah...internet temukan kami...hanya pada awalnye.....tidak lah lama....bercinta tanpa bersua...
Tapi bagi saya....bagaimana cara atau bagaiamana terjadi nya sesuatu perkata itu....mungkin
tidak menjadi hal kan...tapi bagaimana hubungan itu berlangsung..bagi pastikan ianya kekal hingga akhirnya...
insyaAllah.....ayg sayang abg..selamanya...










akhirnya...kami bersatu...kini kami bertiga....^___^...
oklah...banyaknye..entry jiwang kan...apa lah..
hehe...
ok lah....adios....xoxo...

No comments:

Post a Comment